DESBERDINTASUNSOZIOESPAZIALAKEUSKADIKO HEZKUNTZAN
Txosten honek Euskal Autonomia Erkidegoko (EAE) hezkuntzako desberdintasun
sozioespazialen lehenengo diagnostikoa islatzen du. Herrialdeko hainbat lurraldetan Haur
Hezkuntzan, Lehen Hezkuntzan eta Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan eskolatzeko
orduan dauden desoreken gaineko diagnostiko bat enkargatu zion Eusko Jaurlaritzako
Hezkuntza Sailak Bartzelonako Unibertsitate Autonomoko (UAB) Globalizazio, Hezkuntza
eta Gizarte Politiken (GEPS) ikerketa-zentroko lantalde bati.
Irakas Sistema Ebaluatu eta Ikertzeko Erakundeak (ISEI) emandako datu-base anitzak
ustiatu ditu txostenak, eskolatutako ikasleei eta ikastetxeen ezaugarriei buruzkoak.
Ustiapen estatistikorako hiru datu-base nagusi eman ziren. Batetik, aztertutako hiru
hezkuntza mailetako (Haur Hezkuntza, Lehen Hezkuntza eta DBH) ikasleen erregistroa,
anonimo bihurtuta. Ikasleen ezaugarri soziodemografikoei buruzko hainbat aldagai barne
hartzen ditu erregistroak1
. Bigarrenik, aztertutako hezkuntza mailetako bat ematen duten
ikastetxe guztien datu-basea, honako informazioarekin: ikastetxearen kodea, kokapen
geografikoa (helbidea eta koordenatuak), titulartasun-sarea, ematen dituzten hezkuntza
mailak eta hezkuntza maila bakoitzeko ikasle kopurua. Hirugarrenik, 2019ko Lehen
Hezkuntzako 4. mailako ebaluazio diagnostikoko banakako emaitzen datu-basea, ikasleen
Indize Sozioekonomiko eta Kulturala (ISEK) eta ikastetxe bakoitzean ebaluatutako ikasle
guztien indize horren batezbestekoa.
Este informe refleja el primer diagnóstico de las desigualdades educativas socioespaciales
en la Comunidad Autónoma del País Vasco (CAPV). El Departamento de Educación del
gobierno vasco encargó a un equipo del centro de investigación Globalización, Educación
y Política Sociales (GEPS) de la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) un diagnóstico
de los desequilibrios en la escolarización en los niveles de infantil, primaria y educación
secundaria obligatoria en distintos territorios del país.
El informe ha explotado diversas bases de datos facilitadas por el Instituto Vasco de
Evaluación Educativa (ISEI), relativas al alumnado escolarizado y a las características de los
centros escolares. Para la explotación estadística se facilitaron tres bases de datos
principales. En primer lugar, el registro de alumnado anonimizado para los tres niveles
educativos analizados (infantil, primaria y ESO) que incluía diversas variables sobre las
características sociodemográficas del alumnado1
. En segundo lugar, la base de datos de
todos los centros educativos que imparten alguno de los niveles educativos analizados, con
información referente a su código de centro, localización geográfica (dirección y
coordenadas), red de titularidad, niveles educativos impartidos, alumnado por nivel
educativo. En tercer lugar, la base de datos de los resultados individuales de evaluación
diagnóstica de 4º de primaria del año 2019, así como el Índice Socioeconómico y Cultural
(ISEC) del alumnado y la media de dicho índice para el conjunto de los alumnos evaluados
en cada centro educativo.
El consejero ha señalado que la sociedad vasca avanza "cada vez más" en la diversidad
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