Hezkuntza legerako bidea hastea jaso zuen Eusko Jaurlaritzak Heziberri proiektuaren azken urrats gisa. Legealdia amaitzear dela, ez da astirik izango prozesua hasteko. Hezkuntzako eragileak hasiak daude jarrera finkatzen, hala ere. Tentsioa ere sortu da eragile batzuen artean, batez ere itunpekoen finantzaketari dagokionez. Hizkuntz ereduak ere mahai gainean daude. Hizketan hasteko garaia da.
Zergatik dago hainbeste migratzaileen seme-alaba A ereduan?
Etorkin asko ezin da egon, A ereduko ikastetxe gutxi baitaude.
A ereduak pisu handiagoa du haien artean orokorrean baino...
Etorkin gehienak D ereduan daude.
ED13. Ikasle etorkinak Euskadin.
ED 13 ebaluazioan ikasle etorkinak LH4ko ikasle guztien % 5,5 ziren, eta DBH2ko ikasleen % 8,3.
Ikasle etorkinak batez ere geruza publikoetan biltzen ziren eta euskarak presentzia txikia duten geruzetan
ED13 ebaluazioan 1.431 ikasle etorkinek parte hartu zuten. Haien arteko 835 (% 58,4) ikastetxe publikoetan eskolatuta zeuden, eta 596 (% 41,6), itunpeko ikastetxeetan.
Aipatu beharrekoa da, baita ere, kopuru absolutuetan, ikasle etorkinen kopururik handiena (1.047 ikasletarik 444) D eredu publikoaren geruzan dagoela eskolatuta.
«Denbora behar da adostasunak lortzeko»
Ana Viñals, Ahal Dugu : «Diru publikoa sare publikoan inbertitu behar da», «Eskola publiko, inklusibo eta kalitatezkoaren alde gaude»
Behar bereziak dituzten ikasleei eta migratzaileen seme-alabei buruz ari da, nabarmen gutxiago baitira itunpekoan. Esku hartu behar dela dio Ahal Dugu-k, «esfortzua» bi sareek egin behar dutela. Kuoten aurka jo du bereziki Viñalsek: «Ez dira legezkoak. Kontrola eta gardentasuna behar da».
Ahal Dugu-k, bai, . «Eredu tradizionalak gainditzearen alde gaude, eredu integral bat eraikitzeko. Euskarak ardatz izan behar du eredu horren barruan», azaldu du Viñalsek. Proposamena ez dute erabat xehatu oraindik.
«Gero eta gertuago dago kontsentsua: aldentzen gaituena baino gehiago da gerturatzen gaituena. Bere garaian argi ikusten ez duten sindikatuekin ere hitz egin dut. Setakeria politikoak soilik blokea dezake».
Zergatik dago hainbeste migratzaileen seme-alaba A ereduan?
Etorkin asko ezin da egon, A ereduko ikastetxe gutxi baitaude.
A ereduak pisu handiagoa du haien artean orokorrean baino...
Etorkin gehienak D ereduan daude.
ED13. Ikasle etorkinak Euskadin.
ED 13 ebaluazioan ikasle etorkinak LH4ko ikasle guztien % 5,5 ziren, eta DBH2ko ikasleen % 8,3.
Ikasle etorkinak batez ere geruza publikoetan biltzen ziren eta euskarak presentzia txikia duten geruzetan
ED13 ebaluazioan 1.431 ikasle etorkinek parte hartu zuten. Haien arteko 835 (% 58,4) ikastetxe publikoetan eskolatuta zeuden, eta 596 (% 41,6), itunpeko ikastetxeetan.
Aipatu beharrekoa da, baita ere, kopuru absolutuetan, ikasle etorkinen kopururik handiena (1.047 ikasletarik 444) D eredu publikoaren geruzan dagoela eskolatuta.
«Denbora behar da adostasunak lortzeko»
Ana Viñals, Ahal Dugu : «Diru publikoa sare publikoan inbertitu behar da», «Eskola publiko, inklusibo eta kalitatezkoaren alde gaude»
Behar bereziak dituzten ikasleei eta migratzaileen seme-alabei buruz ari da, nabarmen gutxiago baitira itunpekoan. Esku hartu behar dela dio Ahal Dugu-k, «esfortzua» bi sareek egin behar dutela. Kuoten aurka jo du bereziki Viñalsek: «Ez dira legezkoak. Kontrola eta gardentasuna behar da».
Ahal Dugu-k, bai, . «Eredu tradizionalak gainditzearen alde gaude, eredu integral bat eraikitzeko. Euskarak ardatz izan behar du eredu horren barruan», azaldu du Viñalsek. Proposamena ez dute erabat xehatu oraindik.
«Gero eta gertuago dago kontsentsua: aldentzen gaituena baino gehiago da gerturatzen gaituena. Bere garaian argi ikusten ez duten sindikatuekin ere hitz egin dut. Setakeria politikoak soilik blokea dezake».
EAEKO HEZKUNTZA LEGEA. TESTUINGURUA
ESERTZEKO GARAIA
Steilas. «Zehaztuta daude itundua izateko betebeharrak: onarpena, kuotak... Ez dira betetzen, oro har. Itun unibertsalen hautua egin da, eta derrigorrezko ez diren aldiak ere sartu dira. Itundutako sareak pribilegiozko egoera du. Beste finantzaketa bide batzuk ere baditu. Berrikusi behar da».
«Ereduen sistemak onura baino gehiago kaltea dakar. Ezin dira dekretuz gainditu, Heziberrik planteatu bezala. Euskarari orduak kendu zaizkio ingelesaren mesedetan. Bertako hizkuntzen ikaskuntza bermaturik, atzerriko hizkuntzen erabilera funtzionalerako planteamendua dugu».
«Autonomia kontzeptua oso labainkorra da. Autonomia curricularra beti defendatu dugu. Administrazioek kanpo ebaluazioen bidez goitik behera baldintzatzen dute hori. Bestetik, pertsonen kudeaketa dago. Zuzendaritzen eskumena. Tentu gehiagorekin ibili beharko genuke hor».Aitor Idigoras Steilas
«Ereduen sistemak onura baino gehiago kaltea dakar. Ezin dira dekretuz gainditu, Heziberrik planteatu bezala. Euskarari orduak kendu zaizkio ingelesaren mesedetan. Bertako hizkuntzen ikaskuntza bermaturik, atzerriko hizkuntzen erabilera funtzionalerako planteamendua dugu».
«Autonomia kontzeptua oso labainkorra da. Autonomia curricularra beti defendatu dugu. Administrazioek kanpo ebaluazioen bidez goitik behera baldintzatzen dute hori. Bestetik, pertsonen kudeaketa dago. Zuzendaritzen eskumena. Tentu gehiagorekin ibili beharko genuke hor».Aitor Idigoras Steilas
No hay comentarios:
Publicar un comentario